31 Temmuz 2016 Pazar

boş/a değil.

.. aklıma eski siyah beyaz filmler geliyor. Filmlerin bazıları simsiyah. Bazı filmlerin rengi ve tonu tartışılır. Tartışılmayan şeyler var. İtalya'da otuz yıl savaş ve beraberinde olağanüstü bir sanat var. İsviçre'de beşyüz sene sulh ve beraberinde gelen dakik bir işleyiş var.

Bir yerlerden bir yerlere varıyorum. Varamadığım noktalar, giremediğim daireler ve anlatamadığım gerçekler var.

just asking.

Batıya çok mu baktım?

29 Temmuz 2016 Cuma

izmir ulan.

İzmir! İnciliğini tartışırım ama tartışmayacağım şeyler var. İzmir'in kıvrak yollarında yeri incitmeden yürümeye çalışan kızıl saçlı kızın güzelliğini mesela. Tasvirdeki hataları tartışırım ama tartışmayacağım şeyler var. Beline kadar uzanan kızıl saçlarıyla sahil boyu yürüyen İzmirlinin güzelliğini mesele. Tartışacağım şeyler var. Tartışmayacağım şeyler var.

Saat kulesinin karşısına oturup bağırmak istiyorum. Tartışmayacağım, anlatmayacağım şeyler var.

şiir çalıştığım senelerden harman.

Beklemekteyim. Hala iş işten geçiyor mu? Yıl atıyor. Oturuyorum; yani değişen pek bişey yok. Yıl atıyor. Evdeyim, çeşitleniyorum..

Değişiyor mu bişeyler? Altı yıl daha atıyor..

28 Temmuz 2016 Perşembe

ses vermedin.

Soruyorum. Yine soruyorum: Deliriyor muyum? Sordukça öyle olmadığını anlıyorum. Allah'a şükür. Birtakım şeyleri anlamıyorum. Allah'a şükür.

Tepki vermedim, sonra sitem ettim.. Şimdi? Bunun konumla ne alakası var?

peki.

24 Temmuz 2016 Pazar

senfoni.

Beethoven dinlerken türkü söyleyecek kadar dağınığım.. Toparla desem yanlış olur. Keman sesi, lokman hekim..

Orkestra şefi gibi yönet içimin tüm seslerini.

20 Temmuz 2016 Çarşamba

deliriyorum?

Bi ses ver.. Şehrimde de aradım, uzak çok uzak ülkelerin dağlarında da aradım. Yoku düşünmek mümkün mü.. Yine oyalanıyorum.

Ses ver..  anlamadığım dillerde konuşmak serbest.

izlerken yazamadıklarım.

Evet, gözlerin çok güzel. Evet, çok soğuksun. Evet, öyle yapalım. Evet, doğru.

Elbet çirkinim.

19 Temmuz 2016 Salı

bir güzel görüyorum?

Peri misin yoksa hayallerimin iz düşümü mü? Belki ikisi. Şarkılardan tuttuğum sözleri kulağına fısıldamak isterim, istemem.. Gelen yarasalar mı yoksa ak sakallılar mı?
Karar vermek zorunda olmadığım ikilemlerden birini yaşıyorum.

18 Temmuz 2016 Pazartesi

çehre.

Çehre güzel bir kelime.. önüne güzel gelince ala. Güzel çehreler var. Bütün çehreler güzel? Bazen bir yüz görünce içime akın ediyor periler ve yarasalar. Akıncı periler yazdırıyor ve yazınca unutuyorum hayallerimin gerçekliğini sorgulamayı.

Bilmemkaçıncı kez konuşmadığım birisine yazıyorum - çehresi çok güzel be. Bununla dalga geçecek insan az değildir.. Peki bundan bana ne veya onlara ne?

15 Temmuz 2016 Cuma

gece gece.

Yine kendini kesmelik bir gece. Etraf karanlık. İçim karanlık. Tam kendini kesmelik bir gece. Etraf dağınık. İçim kıyık. Bir şiir ise bunlara sebep.. şiir iyi bişey midir?
Gece tam kendini kesmelik bir gece. Ölesiye kesikler değil. Kendini hizaya sokacak kesikler.. hizaya böyle girilmez?
Bir ben miyim.. Bir ben miyim bayağı? Hiç kendini kesmek istemeyen biri yazdıklarımdan ne anlar?
Ah ulan ah.

7 Temmuz 2016 Perşembe

ah ile vah.

Ah kıvırcık saçlar.. esmere de şarışına da yakışan kıvırcık saçlar. Evet yanlış ama sevdirilmiş işte. Yücelere çıkamıyorum. Kollarında satırlarla bişeyler anlatmak istiyor belli.. var olduğunu anlatarak ispat etmek istiyor.. Hayli iddialı ve ispatı zor cümleler kuruyorum, belki de namümkün. Kıvırcık saçlarından.. Ah.

Vah ise aynı zamanda ve aynı mekanda geçen başka bir bahis. Düz saç.. dahasını anlatmak istemiyorum.